Latviski | English
  Ziņas un aktualitātes
Satiksmes informācijas centrs
Braukšanas apstākļi
Satiksmes ierobežojumi būvdarbu laikā
Transportlīdzekļu maksimālās masas ierobežojumi
Avārijas stāvoklī esošie valsts autoceļu posmi
Kā transportlīdzekļu vadītāji Latvijā ievēro braukšanai pieļaujamo transportlīdzekļa pilno masu?
Autovadītāja izvēlētais braukšanas ātrums
  Aicinām strādāt ceļu un tiltu būvniecībā
  Autoceļu nozares padome
  XXVII Baltijas ceļinieku konference
  Latvijas autoceļu tīkls
  Par Latvijas Valsts ceļiem
  Projekti
  Valsts un privātās partnerības projekti
  Iepirkumi
  Veidlapas būvdarbu izpildītājiem
  Ceļu satiksmes organizācija
  Finansiālā darbība
  Publikācijas
  Autoceļu Avīze
  Nemēslo ceļmalā!
  Lapas karte
  Meklēt lapā:
 
 Maršrutu kalkulators:
no:
līdz:
 Aptauja:
 Kas, pēc Jūsu domām, vairumā gadījumu ir vainojams pie lielā cietušo skaita uz gājēju pārejām?
Bezatbildīgie gājēji
Pārgalvīgie autovadītāji
Neatbilstošas gājēju pārejas
 













Satiksmes informācijas centra diennakts informatīvais
Satiksmes ierobežojumi būvdarbu laikā no 2008. gada 2. septembra līdz 9. septembrim
Autoceļu Avīze 2008 Nr. 8
VPP projekta E77/A2 posma Rīgas apvedceļš - Sēnīte iepirkuma dokumentācija

 Ziņas un aktualitātes
Pabeigta Gaujas tilta Murjāņos rekonstrukcija


2008. gada 17. jūlijs


Informējam, ka pabeigta pirms diviem gadiem uzsāktā Gaujas tilta Murjāņos rekonstrukcija. Jaunais Gaujas tilts veidots kā nepārtrauktas sistēmas spriegbetona siju tilts ar kopējo garumu 135 metri un kopējo brauktuves klātnes platumu 16,27 metri.

2005. gadā, veicot Murjāņu tilta tehniskā stāvokļa un nestspējas novērtējumu, tiltu eksperti konstatēja, ka tilta tehniskais stāvoklis ir neapmierinošs - stipri saplaisājis un sairis betons tilta malējo siju galos, korodējuši stiegrojuma kūļu gali, ievērojami saplaisājis krasta balstu un starpbalstu uzkalu betons. Veicot konstrukciju nestspējas aprēķinu, atklājās, ka arī tilta nestspējas rezerve ir samazinājusies aptuveni par 30 %, tāpēc steidzami ir nepieciešama tilta rekonstrukcija.

Rekonstrukcijas laikā veikta tilta esošo balstu daļēja demontāža un paplašināšana, lai nodrošinātu jaunās laidu konstrukcijas atbalstīšanu. Krasta balstu pamata konstrukcijas izbūvei ir izmantots esošais balsta pāļu pamats, kas ir pastiprināts ar trim no jauna izbūvētiem dzelzsbetona urbtiem pāļiem. Tilta izbūve veikta izmantojot laiduma uzbīdīšanas metodi.

Rekonstrukcijas laikā tilta laiduma konstrukcijā parādījās nepieļaujami lielas plaisas un laiduma konstrukcija ieliecās. Darbi nekavējoties tika apturēti un konstrukcija norobežota. Divus mēnešus, pieaicinot arī ārvalstu ekspertus, tika meklēti turpmākie risinājumi un analizēta ietekme uz tilta ilgmūžību. Rezultātā tika pārstrādāts projekts, papildināts armējums un pārveidota pagaidu uzspriegšanas shēma. Apturētos darbus atsāka un šī gada maijā veiktā tilta slogošana uzrādīja labus rezultātus. Jūnija beigās tilts ar 8 mēnešu kavēšanos tika nodots ekspluatācijā. Jaunais tilts atbilst mūsdienu prasībām, ilgmūžības nodrošināšanai tiks sekots līdzi, ik pa 5 gadiem veicot inspekcijas pārbaudes.

Tiltam pār Gauju pie Murjāņiem autoceļa A3 Inčukalns-Valmiera-Igaunijas robeža (Valka) 1,2. kilometrā ir sena vēsture. 1920. gadā šajā vietā tika uzbūvēts 166,4 metrus garš atgāžņu sistēmas tilts, kas bija garākais šādas sistēmas tilts Latvijas vēsturē. Vairākkārt remontēts, tilts nokalpoja līdz 1941.gadam, kad Padomju karaspēkam atkāpjoties, to nodedzināja. 1948.gadā tiltu atjaunoja iepriekšējā sistēmā, bet 1961.gadā šajā pārejas vietā tika uzbūvēts 133,16 m garš spriegota dzelzsbetona tilts.

Jauno tiltu projektēja SIA ,,Inženierbūve” un būvēja SIA „Merko Ehitus” Latvijas filiāle SIA „Merks”. Būvuzraudzību veica SIA „Firma L4”. Būvniecības izmaksas ir 2,75 miljoni latu.



Atpakaļ pie: Ziņas un aktualitātes

  Jūsu komentārs par šo rakstu:
  Pedējais komentārs [kopā:0]:
[]
...
 Visi komentāri  
Latvijas Valsts ceļi © 2004