|
Autoceļu Avīze 2005 Nr. 11 |
|
|
Būvuzraugu ziņas
Autoceļa Bauska-Grenctāle rekonstrukcija. Saulkrastu apvedceļa 1. un 2. posms. Saldus pilsētas Dzirnavu ielas (posmā no a/c P105 Saldus - Ezere līdz Brīvības ielai) un Brīvības ielas (posmā no Dzirnavu ielas līdz a/c V1170 Saldus Butnāri) rekonstrukcija.
|
|
|
|
Pārāk daudz nezināmā
Mūsu diskusijas tēma ir par cenu indeksāciju. Šo diskusiju organizēt veicināja plašās publikācijas nacionālajā presē un neskaidrības, kas saistītas ar cenu indeksācijas tematu. Sarunā piedalījās Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Māris Pēkalis, Latvijas Valsts ceļu valdes priekšsēdētājs Tālis Straume un Ražošanas pārvaldes direktors Andris Lapsiņš, Latvijas Ceļinieku asociācijas valdes priekšsēdētājs Kārlis Kadiķis, biedrības Latvijas ceļu būvētājs valdes priekšsēdētājs Juris Šulcs un izpilddirektors Zigmārs Brunavs.
|
|
|
|
Satiksmes lēnināšana
Studentu zinātnisko darbu autoceļu izpētē un būvniecības tehnoloģijā konkursa uzvarētājus godināja va/s Latvijas valsts ceļi un Latvijas izglītības fonds Izglītībai, zinātnei un kultūrai ar Atzinības rakstu un prēmiju. Autoceļu Avīze iepazīstina ar Lindas Šaķes bakalaura darbu Satiksmes lēnināšanas pasākumu analīze. Satiksmes lēnināšana ir speciāli pasākumi, kas veicina braukšanas ātruma pielāgotību konkrētiem apstākļiem, lai apdzīvotās vietās paaugstinātos satiksmes drošība un komforts. Satiksmes lēnināšana aizsākta jau pagājušā gadsimta sākumā, bet joprojām tiek meklēti arvien jauni paņēmieni, kā cīnīties pret ātru braukšanu. Satiksmes lēnināšanā izmanto daudzveidīgas ietaises un būves ātrumvaļņus, apmaļu paplašinājumus, ceļa sašaurinājumus, drošības saliņas, dažādus paaugstinājumus utt. Šīs ietaises darbojas neatkarīgi, tās nav iespējams neievērot, un autobraucējs, lai justos komfortabli, ir spiests samazināt braukšanas ātrumu. Satiksmes lēnināšanas pasākumi ne tikai paaugstina satiksmes drošību, tie var arī samazināt gaisa piesārņotību un trokšņu līmeni, radīt piemērotu vidi riteņbraukšanai un pastaigām.
|
|
|
|
Smiltenes astotajiem - savs muzejs
Jau no 1970. gadiem Smiltene tiek dēvēta par ceļinieku galvaspilsētu. Par to ir rakstīts arī Jura Zušmaņa 2004. gadā izdotajā grāmatā Smiltene. Laiki un likteņi. Pēc šīs grāmatas izlasīšanas a/s 8CBR valdes priekšsēdētājam Jānim Līkanam radās doma par sava muzeja izveidošanu. Kāpēc šāds muzejs nevarētu būt pašos astotajos, ja šeit ir strādājuši tik daudzi ceļinieki, kas visu mūžu ir saistījuši ar Smilteni un darbu uz ceļiem? Vēl jo vairāk Smiltenei nav pašai sava pilsētas muzeja. Astotajiem jābūt pirmajiem, kas veidos muzeju. Latvijas Ceļu muzeja vadītājs Hamilkārs Sviķis bija patiesi iepriecināts par šādu smilteniešu iniciatīvu. Turpmāk būs vēl viena vieta Latvijā, kurā vāks un glabās materiālus par ceļu vēsturi.
|
|
|
|
Strādājošo labklājība vispirms
Autoceļu Avīze intervē CBS Aizkraukle direktoru Jāni Lauku. Mūsu uzņēmuma vietu es redzu nevis to firmu vidū, kuras tiecas pēc miljonu pasūtījumiem, bet gan svara kategorijā, kura piedalās vietējos konkursos par desmitiem vai dažiem simtiem tūkstošu latu. Tieši tas atbilst mūsu iespējām. Jau ceturto vai piekto gadu mēs uzvaram konkursu par ziemas uzturēšanas darbiem Kokneses pagasta teritorijā, un mēs šo darbu kompleksu varētu iegūt un veikt arī visā Aizkraukles pilsētā un novadā. Ziemas dienests Koknesē ir nopietna lieta. Tur ir nepieciešams kaisītājs un reizēm jādzen arī gropes ledū. Vēl jāpiebilst, ka kopīgi ar Ogres uzņēmumu Baustelle mēs šogad uzbūvējām divus kilometrus garu gājēju celiņu līdz pat dzelzceļa stacijai, pilsētai tas bija nozīmīgi. Arī tas būs regulāri jātīra, un šādu darbu apjoms tikai aug. : Koknesē Aizkraukle izbūvējusi ceļu no baznīcas līdz pilsdrupām, gadu no gada ir ko darīt HES būvēs, un, izvēršoties vietējai Nelss ražotnei, arī tur ir pietiekami daudz laukumu un pievedceļu. Turklāt J. Lauks neesot lepns asfaltēt arī pagalmus. Tikmēr retais pēdējā laikā nebūs pamanījis pilsētas labiekārtošanas darbus. Pērn un šogad teju no jauna uzbūvēta Lāčplēša un Baznīcas iela un pārbūvēts centrālais laukums, nākamgad savu kārtu būs sagaidījis Gaismas un Jaunceltnes ielu krusts, un it visur ir Aizkraukles ieguldījums. Ir vēl kādi darbi, par kuriem uz Aizkraukli, vismaz līdzās esošajā Koknesē, raugās teju kā uz vienīgo un izredzēto. Tā ir ceļu uzturēšana ziemā. Kokneses pagasta Padomes izpilddirektors Jāzeps Baltmanis to vērtē lakoniski: profesionāli, vislētāk un paredzētajā laikā, būtībā vienīgie, uz ko pagasts varot paļauties.
|
|
|
|
|
|
|
|