Latviski | English
  Ziņas un aktualitātes
Braukšanas apstākļi
Satiksmes ierobežojumi būvdarbu laikā
Transportlīdzekļu maksimālās masas ierobežojumi
Avārijas stāvoklī esošie valsts autoceļu posmi
Kā transportlīdzekļu vadītāji Latvijā ievēro braukšanai pieļaujamo transportlīdzekļa pilno masu?
Autovadītāja izvēlētais braukšanas ātrums
Ziemas dienests
  Autoceļu nozares padome
  XXVII Baltijas ceļinieku konference
  Latvijas autoceļu tīkls
  Par Latvijas Valsts ceļiem
  Projekti
  Iepirkumi
  Veidlapas būvdarbu izpildītājiem
  Ceļu satiksmes organizācija
  Finansiālā darbība
  Publikācijas
  Autoceļu Avīze
  Nemēslo ceļmalā!
  Lapas karte
  Meklēt lapā:
 
 Maršrutu kalkulators:
no:
līdz:
 Aptauja:
 Kas, pēc Jūsu domām, vairumā gadījumu ir vainojams pie lielā cietušo skaita uz gājēju pārejām?
Bezatbildīgie gājēji
Pārgalvīgie autovadītāji
Neatbilstošas gājēju pārejas
 








Satiksmes ierobežojumi būvdarbu laikā
Braukšanas apstākļi
Autoceļu Avīze 2008 Nr. 2
2008. - 2010. gada būvdarbu iepirkumu plāns

 Ziņas un aktualitātes
Iebraukšanu pierobežas stāvlaukumā plāno bez maksas


2008. gada 25. janvārī


Satiksmes ministrija (SM) ir izstrādājusi priekšlikumu, ka kravas automašīnām iebraukšana pierobežas stāvlaukumos būs bez maksas, savukārt finansējums stāvlaukumu izveidei un uzturēšanai tiks iegūti, ieviešot ceļa maksu – Eiro vinjeti.

Eiro vinjeti, kura tiks diferencēta atkarībā no pārvadātāja, plānots ieviest no 2009. gada atbilstoši Eiropas Savienības Direktīvai 1999/62/EK par dažu infrastruktūru lietošanas maksas noteikšanu smagajiem kravas transportlīdzekļiem. Šo maksu piemēros visiem komercpārvadātājiem, kas savus pārvadājumus veic ar smago kravas transportu.

SM prognozē, ka kopējie ieņēmumi gadā no ceļu lietošanas maksas varētu būt aptuveni 10 miljoni latu. Šos līdzekļus paredzēts izmantot ceļu infrastruktūras sakārtošanai, kā arī pierobežas stāvlaukumu izveidošanai, uzturēšanai un satiksmes organizācijas nodrošināšanai. Turklāt šie stāvlaukumi piederētu valstij.

Kravas transportlīdzekļu iebraukšana pierobežas stāvlaukumā tiktu regulēta ar ceļazīmēm, nepieciešamības gadījumā stāvlaukumā varētu veikt arī daļu no muitas procedūrām (piemēram, iepriekšējā deklarēšanās).

Paredzēts arī, ka pēc stāvlaukumu nodošanas ekspluatācijā SM, sadarbojoties ar privātajiem uzņēmējiem, ieviesīs iepriekšējo pieteikšanos robežas šķērsošanai (elektroniskā rindas veidošana), izmantojot internetu vai mobilā telefona īsziņas.

Šāds robežšķērsošanas jautājuma risinājums izstrādāts, jo, attīstot pagājušajā gadā apspriestos projektus (maksas stāvlaukumi, kur kravas transportam būtu jāiebrauc obligāti un ko valsts nomātu no privātīpašnieka), SM saskārās ar vairākiem šķēršļiem. Viens no tām ir autopārvadātāju iebildumi pret šādas papildu maksas ieviešanu, nākotnē paredzamās sarežģītās attiecības ar teritorijas īpašniekiem (par īpašuma piederību pēc nomas līguma beigām), kā arī nomas maksas apmēra pamatotība.




Atpakaļ pie: Ziņas un aktualitātes

  Jūsu komentārs par šo rakstu:
  Pedējais komentārs [kopā:0]:
[]
...
 Visi komentāri  
Latvijas Valsts ceļi © 2004