|
Maršrutu kalkulators: |
no: |
|
līdz: |
|
|
|
Aptauja: |
Kas, pēc Jūsu domām, vairumā gadījumu ir vainojams pie lielā cietušo skaita uz gājēju pārejām? |
Bezatbildīgie gājēji |
Pārgalvīgie autovadītāji |
Neatbilstošas gājēju pārejas |
|
|
|
|
|
|
|
Autoceļu Avīze 2004 Nr. 9 |
|
|
Svinīgi atklāj Via Baltica posmu Rīga - Ādaži
4. oktobrī svinīgi atklāja autoceļa A1 Rīga (Baltezers) - Igaunijas robeža (Ainaži) rekonstruēto posmu Rīga - Ādaži. Atklāšanā piedalījās Latvijas Ministru prezidents Indulis Emsis, Igaunijas Ministru prezidents Juhans Partss, Lietuvas vēstnieks Latvijā Osvalds Čukšis, Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā vadītājs Endrū Rasbašs un premjerministra biedrs un satiksmes ministrs Ainārs Šlesers.
|
|
|
|
Īsumā
Ziņas īsumā par notikumiem autoceļu nozarē.
|
|
|
|
Ceturtās reorganizācijas epilogs
Ministru kabinets pieņēmis lēmumu līdz 31. oktobrim pārveidot Latvijas Autoceļu direkciju par valsts akciju sabiedrību Latvijas valsts ceļi. Līdz ar LAD reorganizēšanu nolemts izveidot arī valsts akciju sabiedrību Ceļu inženieri, kuras plānotie darbības virzieni būs projektu vadība, būvuzraudzība, testēšana un mērījumi, kā arī projektēšana un citi konsultantu pakalpojumi. Abu valsts akciju sabiedrību valsts kapitāla daļu turētāja joprojām paliks Satiksmes ministrija.
|
|
|
|
Pie Melturu kroga - skaists tilts
2004. gada 10. septembrī tika pieņemts ekspluatācijā Amatas tilts, kuru var uzskatīt par vienu no elegantākajiem Latvijā. Autoceļa dzelzsbetona tilta garums ir 65 metri, tā brauktuves plātnei ir 7 laidumi, no kuriem trīs balstās uz loka, loka laidums ir 25,46 metri, arkas pacēlums 7,27 metri.
|
|
|
|
Lietuvieši nosprauž trasi Latvijā
Vēsts, ka Daugavpils dzīvokļu un komunālās saimniecības uzņēmuma asfaltbetona rūpnīca pārdota Lietuvas ceļu būves uzņēmumam Panevežio keliai (Panevēžas ceļi), pārsteidza daudzus gan Latvijā, gan Lietuvā. Lietuvas ceļu būves uzņēmumam rūpnīcas iegāde izmaksā 2,015 miljonus latu, no tiem 1,7 miljoni latu ir pašas rūpnīcas vērtība. Panevēžas ceļiem jau pieder 40 uzņēmumi un filiāles Lietuvā, Krievijā un Ukrainā, kopumā tajos nodarbināti 720 darbinieku. Pērnajā gadā uzņēmuma apgrozījums bija vairāk nekā 30 miljoni eiro. Panevēžas ceļu attīstības direktors Jevgeņijs Rečiūns sarunā Autoceļu Avīzei atzina, ka izvēle par labu Daugavpilij nav bijusi nejauša. Daugavpils tikusi atzīta par teritoriāli tuvāko un ērtāko vietu, jo 26 kilometru attālumā no pilsētas atrodas uzņēmuma ražošanas bāze. Savukārt iestāšanās Eiropas Savienībā ir pavērusi iespēju brīvai darbaspēka un kapitāla pārvietošanai. Panevēžas ceļi ir pārliecināti, ka drīz arī Latvijas ceļinieki startēs Lietuvas tirgū, jo tādas firmas kā A.C.B un Binders esot jau šobrīd konkurētspējīgas ar lietuviešu firmām. Jevgeņijs Rečiūns uzskata, ka labāk, lai autoceļu būvniecības tirgū ienāk kaimiņvalstu firmas nevis spēcīgas ārvalstu korporācijas. Lietuvā vienmēr vairāk uzmanības un līdzekļu esot veltīts autoceļu attīstībai, tāpēc tagad tie galvenokārt būšot jāuztur, savukārt Latvijā turpmākajos gados būšot daudz vairāk darba, lai īsā laika posmā tos pielīdzinātu Lietuvas līmenim. Meklējot atbildi uz jautājumu Kāds tad ir Lietuvas līmenis? Autoceļu Avīze devās uz Lietuvu, lai apskatītu izdaudzinātos kaimiņvalsts ceļus un tiktos ar Lietuvas Ceļu administrācijas ģenerāldirektoru Virgaudu Puodžuku.
|
|
|
|
Starptautiski pasākumi un izstādes novembrī
1. Eiropas autoceļu kongress. Izstāžu sērija Britu salās. IRF kongress Dienvidaustrumeiropai. "Bauma" arī Ķīnā. Pārstrādeņi. Kā autoceļus padarīt drošākus? Dzelzsbetons.
|
|
|
|
Kā sagatavoties drošai braukšanai ziemā?
29. septembrī Rīgā notika kompānijas Goodyear Baltic rīkotā konference, kas bija veltīta satiksmes drošības jautājumiem. Konferencē ar mērķi veicināt sabiedrībā diskusiju par cēloņiem milzīgajam satiksmes negadījumu skaitam notika Goodyear Baltic iniciatīvas par satiksmes drošību Staying Alive (Izdzīvo!) ietvaros. Viesnīcā Radisson SAS Daugava konference pulcēja ap 70 dalībnieku no uzņēmēju, atbildīgo valsts institūciju un preses pārstāvju vidus.
|
|
|
|
|
|
|
|
|